Over Ons

INTELLIGENTE WEBAPPLICATIES VOOR UW ONLINE MERKMANIFESTATIE



Ons uitgangspunt

Concepting neemt afstand van de uitputtingslag die in de verzadigde, strak omlijnde markten en doelgroepen wordt gevoerd.

Concepting gaat om het op de markt brengen van merken met een bepaald gedachtegoed vertegenwoordigen; visies, houdingen, overtuigingen, taal-golflengtes, wereldbeelden en "werelden" die voor afnemers een betekenis hebben. Maar ook gewoonweg een manier van communicatie die hen aanspreekt, oproept of inspireert.

Concepting is marketing "the other way around". Het proces begint niet met de P van product maar juist met de P van promotie, of liever communicatie. Welke inhoudelijke mentale plaats zou ik als merk kunnen innemen? De klant in de, vooral westerse, wereld individualiseert steeds meer en zoekt naar merken en producten die hun eigen identiteit kunnen versterken. De klant accepteert geen opgelegde lifestyle, maar creëert liever zijn eigen wereld door het combineren van stylen en merken; dit ben IK!

Concepting is niet de eenmalige exercitie van een naam en een logo kiezen. Het is het gehele proces van het vinden, vaststellen en uitdragen van een gedachtegoed. Conceptmerken onderscheiden zich van klassieke "productmerken" doordat ze geen intrinsieke waarden claimen, schijnverbeteringen of toegevoegde waarde claimen. Maar een gedachtegoed, een betekenis , visie een wereld op de markt brengen.

Je creëert hierdoor niet zozeer een klantengroep; maar een volggroep.